Omschrijving:
Dit rapport van Motivaction biedt handvatten voor iedereen die met jongeren wil communiceren over duurzaamheidsthema's. Aan de hand van zes typen jongeren is de plek van duurzaamheid in de belevingswereld van jongeren van twaalf t/m achttien jaar uiteengezet.
De Honkvaste Gemakzoeker is passief, het liefst thuis en staat ver af van de mondiale problematiek van zwerfafval. De 'Enthousiaste Verkenner' ziet natuur en milieu vooral als een mogelijkheid om leuke dingen te doen. Als vrienden en familie zich aan de sociale norm houden, zullen 'De Sociale Aanpassers' dit ook doen. Sommigen willen graag bij de groep horen, zoals de 'Erkenningszoekers'. Deze groep is passief tegenover duurzaamheid en leren hierover het liefst via tv of het internet. De 'Extraverte Statuszoekers' vinden duurzaamheid alleen interessant wanneer het gefocust is op eigen gewin, uiterlijk en vormgeving. Tot slot hechten de 'Eigenzinnige Idealisten' veel waarde aan authenticiteit en zijn van nature betrokken bij natuur en milieu.
Ook interessant
Toolkit Landelijke Opschoondag 2024 Social posts
Naast het reposten van onze social posts, kun je met de aangeleverde beelden en de voorbeeldtekst een eigen Landelijke Opschoon-post maken die aansluit bij jou of bij jouw organisatie. Wanneer je post over de Landelijke Opschoondag van 23 maart, vergeet dan niet te taggen:@supportervanschoon en/of #landelijkeopschoondag.
Toolkit Landelijke Opschoondag 2024 Campagnebeeld
Het campagnebeeld is in staand formaat en liggend formaat te downloaden. Door de hoge resolutie kan het beeld op klein en zeer groot formaat worden gebruikt.
Landelijke Opschoondag 2024 Poster
De poster kan worden ingezet om opschoonacties op 23 maart, of in de week voorafgaande aan de Landelijke Opschoondag, aan te kondigen. De poster helpt om de Landelijke Opschoondag-boodschap helder over te brengen en kan worden gebruikt op diverse formaten.