Omschrijving:
In 2014, Keep Britain Tidy partnered with Coca-Cola Enterprises on a project to better understand soft drinks littering behaviours. The research took an innovative approach by conducting behavioural observations in the field to capture what actually happens when people dispose of their litter and the context in which this takes place. The observations identified that most littering of soft drinks appears to come from young adults aged 16 to 25. Based on this insight, we then conducted in-depth focus groups with people who were of this age group and who claimed that they regularly littered soft drinks.
Ook interessant
Infographic Samenstelling Zwerfafval 2022
Deze infographic toont de samenstelling van grof zwerfafval op hoofd- en subonderdelen. Kauwgom, sigarettenpeuken en voedselresten zijn hierin niet meegenomen. De cijfers uit de Zwerfafvalmonitor 2022 van Rijkswaterstaat vormen de basis van deze infographic.
Plasticsoep in de Nederlandse rivieren
Het zwerfafvalprobleem in rivieren ontrafeld en wat er nodig is om het op te lossen. In dit rapport vind je de resultaten van een grootschalig onderzoek naar de hoeveelheid, samenstelling en herkomst van afval op de oevers van de grote Nederlandse rivieren.
Dit onderzoek is de basis voor het project Schone Rivieren, een initiatief van IVN Natuureducatie en Stichting De Noordzee. Met behulp van citizen science verzamelen vrijwillige rivierafvalonderzoekers data over rivierafval.
In de periode najaar 2017 tot voorjaar 2023 zijn in totaal 3026 metingen uitgevoerd verspreid over meer dan 500 tracé's van 100 meter langs de oevers van de grote Nederlandse rivieren.
Samenstelling zwerfafval 2021
Deze infographic toont de samenstelling van grof zwerfafval op hoofd- en subonderdelen. Kauwgom, sigarettenpeuken en voedselresten zijn hierin niet meegenomen. De cijfers uit de Zwerfafvalmonitor 2021 van Rijkswaterstaat vormen de basis van deze infographic.