Omschrijving:
Waarom werken negatief geformuleerde slogans niet? In dit artikel van SWOCC bemerkt Camiel Beukeboom een verkeerd signaal in de grofvuil communicatie campagne van de gemeente Amsterdam. Om bijplaatsing te verminderen kwam de gemeente met een negatief geformuleerde slogan die een averechts effect had. Dit artikel legt uit wat er mis ging.
Ook interessant
Toolkit Landelijke Opschoondag 2024 Social posts
Naast het reposten van onze social posts, kun je met de aangeleverde beelden en de voorbeeldtekst een eigen Landelijke Opschoon-post maken die aansluit bij jou of bij jouw organisatie. Wanneer je post over de Landelijke Opschoondag van 23 maart, vergeet dan niet te taggen:@supportervanschoon en/of #landelijkeopschoondag.
Toolkit Landelijke Opschoondag 2024 Campagnebeeld
Het campagnebeeld is in staand formaat en liggend formaat te downloaden. Door de hoge resolutie kan het beeld op klein en zeer groot formaat worden gebruikt.
Landelijke Opschoondag 2024 Poster
De poster kan worden ingezet om opschoonacties op 23 maart, of in de week voorafgaande aan de Landelijke Opschoondag, aan te kondigen. De poster helpt om de Landelijke Opschoondag-boodschap helder over te brengen en kan worden gebruikt op diverse formaten.